وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

  • ۰
  • ۰

درمان کامپوزیت ونیر شبیه پر کردن می باشد. پوسته های ونیر به نحوی روی دندان هم باند می شوند که عملیات برداشت بسیار سخت انجام می گیرد.

در هنگام برداشت ونیر ها از سوطح دندان ممولا عملیات برداشت انجام می گیرد. ممکن است گاهی روکش کامپوزیت ونیر شکسته یا جابه جا شود. در این صورت از روکش های جدید برای عملیات کاشت استفاده می شود. درمان لمینت سرامیکی دندان همیشه دارای مزایا نیست و ممکن است عواری هم به دنبال خودش داشته باشد. درباره انواع لمینت دندان اگر به دنبال مطالب مفیدی هستید، پیشنهاد می کنم مطالب سایت تخصصی سپیدنت را مطالعه بفرمایید.


 

بزرگ بودن به نظر رسیدن کامپوزیت روی دندان ها به دلیل ضخامت آن ها نیست چون همانطور که گفته شد، پوسته های ونیر کاملا با سط دندان هم باند می شوند. پوسته های ونیر کاملا نازک بوده و به نحوی روی دندان کاشت می شوند که دارای دقت زیادی هستند. انواع کامپوزیت ونیر  نیز همین خاصیت را دارا است. پس سوالی که اینجا پیش می آید این است که چرا وقتی روی دندان های بیماران قرار می گیرند، چرا مصنوعی به نظر می رسند. نکته مهم اینجاست که روشی که برای پولیش کامپوزیت ونیر استفاده می کنند دارای مشکل است، بنابراین به ضخامت ونیر ها ربطی ندارد. روکش های ونیر کامپوزیت باید همانند دندان های طبیعی انسان رفتار کرده و دارای شیارهایی در بافت خود باشند همچنین برجستگی هایی روی سطوح آن ها وجود داشته باشد.  

 

معمولا دو شیارهای طولی دارای سه تا برجستگی روکش های ونیر کامپوزیت قرار می دهد. عملیات کاشت روکش های ونیر به نحوی است که دارای سه شیب بندی است. به گونه ای صیقل داده می شوند تا کالا تخت عمل کنند. فرم دهی به کامپوزیت باید کاملا علمی بر اساس استانداردهای روز دنیا باشد. معمولا فرم طبیعی دندان ها برای شیب بندی استفاده شود. برای آشنایی با عوارض کامپوزیت بهتر است مقالات ما را بخوانید. برخی به دلیل ژنتیک ممکن است در هنگام خندیدن رنج ببرند. این ژنتیکی است و دندان های کج را می توان با انجام لمینت سرامیکی درست کرد و اعتماد به نفس را از این طریق بالا برد. دندان های این افراد نمایش خوبی ندارند. برای اتمام طرح لبخند بهترین روش استفاده از روش ونیر کامپوزیت است.


 

از این تکنیک انواع لمینت سرامیکی دندان در تکنیکی به نام لایه به لایه برای از ین بردن مصنوعی بودن کامپوزیت دندان استفاده می کنند. کامپوزیت ونیر دندان در انواع مختلف یک درمیان لیاه به لایه مورد استفاده قرار میگیرند.  معمولا از رنگ های تیره در نواحی طوق دار و از رنگ های شفاف در لبه های روکش استفاده می کنند. کامپوزیت اوپاک معمولا کاربرد بیشتری نسبت به دیگر گامپوزیت های دندان در عملیات کاشت دارند.

  • ۰۰/۰۹/۱۱
  • آفی شیرازی

نظرات (۱)

  • درب ورودی
  • با تشکر از مطالب فوق العاده خوبتون امیدواریم همیشه موید و پیروز باشین

    باعث خوشحالی ماست تا از وب سایت ما هم دیدن نمایید و از نظرات ارزشمندتون مارو بی نصیب نزارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی