وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

  • ۰
  • ۰

قیمت انجام لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر از شاخص های مهم در قیاس این دو روش درمانی محسوب می شود. هزینه لمینت سرامیکی طبیعی نسبت به لمینت های کامپوزیتی بیشتر است. از مهم ترین فرق لمینت و کامپوزیت می توان به این مورد استفاده کرد. هزینه هر کدام از درمان ها بر اساس شاخص های مختلفی قابل محاسبه هستند. که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

معمولا درست کردن قالب لمینت سرامیکی دندان نسبت به ونیر های کامپوزیت بیشتر است. دلیل آن این است که نیاز بیشتری به زمان ساخت دارند. معمولا قرارگیری هر واحد لمینت روی دندان هزینهای بالغ بر پانصد هزار تومان دارد.

برای ایجاد استحکام کافی در روکش های ونیر کامپوزیت از اشعه فرابنفش استفاده می شود. هم برای ونیر پرسلین و هم برای کامپوزیت ونیر دندان این عمل میسر می شود. معمولا عمل تراش روی دندان ایجاد می شود تا روکش های ونیر به خوبی روی دندان سوار شوند.  تراش روکش های ونیر بتید به گونه ای باشد که با ضخامت دندان های طبیعی هماهنگی لازم را داشته باشد و هم زیبایی مصنوعی ایجاد نکند.

انعطاف پذیری کامپوزیت ونیر  نسبت به ونیر پرسلین بالاتر بوده و راحت تر روی دندان هذ می نشینند. معمولا روکش های کامپوزیت نهایت در دو جلسه روی دندان های بیماران قرار می گیرد.

در در اثر وارد شدن فشار زیاد که از اطراف ممکن است به ونیرهای پرسلین وارد شوند، روکش لمینت سرامیکی دچار شکست نمی شود.
 

 

معمولا ماندگاری انواع لمینت دندان حداقل ده سال و با رعایت دستورالعمل ها تا پانزده سال ادامه دارد. انواع کامپوزیت دندان معمولا عمری حداقل معادل با هفت سال و حداکثر ده سال با رعایت نکات بهداشتی دارد. نوع موادی که در ساختار کامپوزیت ها به کار می رود در مقاومت آن ها موثر است. معمولا در انواع کامپوزیت ونیر از مواد ماروفیلی و در انواع لمینت سرامیکی از ونیرهای پرسلین جهت ایجاد استحکام استفاده می کنند.

 نتیجه گرفتیم که کامپوزیت های ونیر با قیمت کمتری نسبت به ونیرهای پرسلین یا همان لمینت سرامیکی و کامپوزیتی روی دندان کاشت می شوند. استحکام روکش های  های ونیر پرسلیناز کامپوزیت دندان بیشتر است. ضخامت انواع کامپوزیت دندان در درخشش عمل کاشت روکش مهم است. این زیبایی از جلوه طبیعی دندان های بیمار کم نمی کند.


بازه زمانی لمینت های سرامیکی دندان نسبت به ونیر کامپوزیت بیشتر است. کامپوزیت ها نهایت در دو جلسه انجام شده ولی لمینت های سرامیکی نیاز به ساخت قالب درلابراتور دارند. انواع لمینت سرامیکی دندان دارای مزیت های ویژه ای برای بیماران است امیدواریم از مقاله ما لذت برده باشید. برای افزایش سرعت درمان انواع لمینت از روش های پیشرفته ای استفاده می کنند. یکی از این تکنولوژی ها کد کم است که با سیستم های کامپیوتری عمل کاشت صورت می گیرد.

 

  • ۰۰/۰۹/۱۳
  • آفی شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی