وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

  • ۰
  • ۰

در زیر به مراحل ارتودنسی می پردازیم 

در انجام قالبگیری لازم است از فرم دقیق دندان های بیماران اندازه گیری شود و بر اساس تعداد دندان های سالم و معیوب، تعداد براکت های مورد نظر برای ارتودنسی تعیین گردند. نوع ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی سپیدنت بعد از بررسی دندان ها توسط ارتودنتیست اعلام خواهد شد. قالبگیری از دندان ها در دو مرحله انجام می گیرد، اولی قبل از شروع درمان و دومین مرحله مربوط به بعد از ارتودنسی کردن دندان هاست.

 بعد از این که ارتودنسی فک بالا و پایین تمام می شود، جابه جایی دندان ها نسبت به وضعیت پیش از شروع درمان سنجیده خواهد شد. در هر دو مرحله لازم است از دندان های بیماران عکس OPG انداخته شود. بعد از قالبگیری، چکاپ مجددی توسط متخصص ارتودنسی دندان انجام می گیرد. این معاینه بر اساس اندازه های بدست آمده هنگام قالبگیری بررسی و با نتایج مراحل قبلی، مقایسه خواهد شد. این مقایسات، زمینه را برای شروع درمان و انجام برنامه ریزی ها آغاز می کند.

جرمگیری دندان


 

از مراحل ارتودنسی دندان ، جرمیگیری دندان ها خواهد بود. جرمگیری با روش های اصولی سبب می شود تا دندان های بیمار بستر مناسبی برای قرارگیری بریس های ارتودنسی باشند. ممکن است قبل از این درمان از سبک های دیگری برای جرمگیری دندان استفاده شده باشد. زیبایی این عمل زمانی مشخص خواهد شد که بعد از اتمام فرایند درمان، براکت های ارتودنسی سپیدنت از روی دندان ها برداشته می شوند. از کاربرهای دیگر جرمگیری دندان ها می توان به از بین بردن پوسیدگی های روی دندان و جلوگیری از التهاب لثه اشاره کرد. معمولا پلاک و جرم هایی که روی دندان ها هستند، بعد از مدتی رنگ دندان های طبیعی را دستخوش تغییر قرار می دهند. همانطور می دانید، چکاپ در دوره ای که دستگاه های ارتودنسی روی دندان قرار می گیرند، سخت تر از دوران قبل از انجام ارتودنسی است. بهتر است برای سفید شدن دندان ها بعد از جدا شدن براکت های ارتودنسی، عمل بلیچینگ انجام شود.

نصب بریس های ارتودنسی


 

در آخرین مرحله، براکت های ارتودنسی بر روی دندانهای بیماران نصب می شوند. بریس های ارتودنسی  باید تا 24 ساعت بدون حرکت بر روی دندان ها ثبت بمانند. کش های ارتودنسی از دیگر تجهیزات مهم آن هاست که بر روی براکت ها سوار می شوند. کش های ارتودنسی سپیدنت مانند سیم هایی عمل می کنند که باعث شده اند، براکت ها محکم در جای خود قرار گرفته و نلغزند. هنگام نصب براکت، کمی فشار به دندان وارد می شود که دائمی نیست و بعد از چند روز کاملا قطع خواهد شد. بعد از اتمام درمان، دندانپزشک چند جلسه ای را برای تنظیم براکت ها تعیین می کند. در آن جلسات سفتی و شل بودن آن ها و تغییر حالتی که پیدا می کنند، به صورت اساسی چک خواهد شد. معمولا تنظیم براکت ها حداکثر تا نیم ساعت به طول می انجامد.

 

  • ۰۰/۰۹/۲۴
  • آفی شیرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی