وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

وبلاگ تخصصی آفی

ارائه مطالب تخصصی آفی

۱۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در زیر به ارتودنسی سپیدنت معمولا پرداخته شده و برای اطلاعات بیشتر به مقاله زیر سر بزنید. معمولا مراحل ارتودنسی سپیدنت با توجه به خاصیت هایی که زیر گفته می شود قابل ارائه است. معمولا فرم دقیق دندان های بیماران استفاده می شوند.

ارتودنسی سپیدنت معمولا از تعدا دندان های معیوب و سال بیمارا بررسی خواهدشد. تعداد براکت های ارتودنسی استفاده شده در این انجام بهتر درمان موثر است.

معمولا روش ارتودنسی دندان بعداز بررسی کردن و قالبگیری از دندان های بیماران ایجاد و انجام می شود.  معمولا ارتودنسی دندان قالبگیریش در دو مرحله انجام گرفته که این مراحل در این مقاله به خوبی ارائه می شود از شما دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه ببوده و از مطالب ما استفاده کنید چرا که به شما کمک زیادی می کند. معمولا برای انجام ارتودنسی فک بالا و فک پایین از انواع جابه جایی های دندانی استفاده می شودکه قبل از شروع درمان ارتودنسی انجام خواهد گرفت. معمولا لازم است برای چکاب دوره ای از دندان های بیماران عکس opg انداخته شود. معمولا این فرایند با متخصص ارتودنسی دندان انجام می شود.معمولا برای آماده کردن قالب های ارتودنسی دندان از انداز هایی که از فرمدندانها گرفته شده است، استفاده کرده است.  معمولا شروع درمان ارتودنسی با استفاده از برنامه ریزی های مختلفی از سوی ارتودنتیست انجام خواهد گرفت .

از مراحل ارتودنسی دندان می توان به عمل جرمگیری اشاره کرد که برای از بین بردن جرم های بافت روی سطح دندان ها استفاده می شود. همچنین برای از بین رفتن التهاب ایجاد شده روی لثه استفاده از آن ها مفید خواهد بود.

معمولا ممکن است در اثر گذشت زمان و استفاده از دندان های بیماران روی دندان ها پلاک های دندانی یا جرم های دندانی جمع شود. معمولا این جرم ها رنگدندان های طبیعی را دستخوش تغییر قرار می دهند. انجام ارتودنسی دندان با بهترین قیمت در اکثر شهر های پرجمعیت انجام خواهد شد. معمولا بعد از اینکه فرایند ارتودنسی دندان انجام می گیرد و تمامی می شود، از دستگاه های ارتودنسی چکاپ دوره ای اعمال می گردد تا در صورت فرسودگی بافت آن ها دستگاه ها تعویض شده و عمل تعویض براکت های ارتودنسی انجام شود. برای سفید شدن بعد از ارتودنسی دندان    برای سفیدکنندگی از عمل هایی چون بلیچینگ استفاده می شود از جدا شدن براکت های ارتودنسی استفاده می گردد.

 

در اتمام درمان ارتودنسی دندان معولا عمل قرارگیری بریس های ارتودنسی انجام می شود. براکت های ارتودنسی با دقت بالایی روی دندان های بیماران قرار می گیرد. سیم های ارتودنسی از دیگر دستگاه های ارتودنسی دندان محسوب می شود. معمولا ای بریس هایی که روی دندان قرار می گیرند، بهتر است تا 24 روی دندان های فرد بیمار ثابت قرار گرفته می شوند. معمولا ثابت بودن به معنای آن است که بریس ها روی دندان حرکت انتقالی ندارند. معمولا استفاده از سیم های ارتودنسی برای محکم قرار گرفتن براکت ها روی دندانهای بیماران است. معمولا در نصب این براکت ها عمل فشار در اثر دائمی بودن حرکت زیاد ایجاد نمی شود. معمولا درد دندان ها بعد از چند روز از بین می رود.

 

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

در زیر به مراحل ارتودنسی می پردازیم 

در انجام قالبگیری لازم است از فرم دقیق دندان های بیماران اندازه گیری شود و بر اساس تعداد دندان های سالم و معیوب، تعداد براکت های مورد نظر برای ارتودنسی تعیین گردند. نوع ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی سپیدنت بعد از بررسی دندان ها توسط ارتودنتیست اعلام خواهد شد. قالبگیری از دندان ها در دو مرحله انجام می گیرد، اولی قبل از شروع درمان و دومین مرحله مربوط به بعد از ارتودنسی کردن دندان هاست.

 بعد از این که ارتودنسی فک بالا و پایین تمام می شود، جابه جایی دندان ها نسبت به وضعیت پیش از شروع درمان سنجیده خواهد شد. در هر دو مرحله لازم است از دندان های بیماران عکس OPG انداخته شود. بعد از قالبگیری، چکاپ مجددی توسط متخصص ارتودنسی دندان انجام می گیرد. این معاینه بر اساس اندازه های بدست آمده هنگام قالبگیری بررسی و با نتایج مراحل قبلی، مقایسه خواهد شد. این مقایسات، زمینه را برای شروع درمان و انجام برنامه ریزی ها آغاز می کند.

جرمگیری دندان


 

از مراحل ارتودنسی دندان ، جرمیگیری دندان ها خواهد بود. جرمگیری با روش های اصولی سبب می شود تا دندان های بیمار بستر مناسبی برای قرارگیری بریس های ارتودنسی باشند. ممکن است قبل از این درمان از سبک های دیگری برای جرمگیری دندان استفاده شده باشد. زیبایی این عمل زمانی مشخص خواهد شد که بعد از اتمام فرایند درمان، براکت های ارتودنسی سپیدنت از روی دندان ها برداشته می شوند. از کاربرهای دیگر جرمگیری دندان ها می توان به از بین بردن پوسیدگی های روی دندان و جلوگیری از التهاب لثه اشاره کرد. معمولا پلاک و جرم هایی که روی دندان ها هستند، بعد از مدتی رنگ دندان های طبیعی را دستخوش تغییر قرار می دهند. همانطور می دانید، چکاپ در دوره ای که دستگاه های ارتودنسی روی دندان قرار می گیرند، سخت تر از دوران قبل از انجام ارتودنسی است. بهتر است برای سفید شدن دندان ها بعد از جدا شدن براکت های ارتودنسی، عمل بلیچینگ انجام شود.

نصب بریس های ارتودنسی


 

در آخرین مرحله، براکت های ارتودنسی بر روی دندانهای بیماران نصب می شوند. بریس های ارتودنسی  باید تا 24 ساعت بدون حرکت بر روی دندان ها ثبت بمانند. کش های ارتودنسی از دیگر تجهیزات مهم آن هاست که بر روی براکت ها سوار می شوند. کش های ارتودنسی سپیدنت مانند سیم هایی عمل می کنند که باعث شده اند، براکت ها محکم در جای خود قرار گرفته و نلغزند. هنگام نصب براکت، کمی فشار به دندان وارد می شود که دائمی نیست و بعد از چند روز کاملا قطع خواهد شد. بعد از اتمام درمان، دندانپزشک چند جلسه ای را برای تنظیم براکت ها تعیین می کند. در آن جلسات سفتی و شل بودن آن ها و تغییر حالتی که پیدا می کنند، به صورت اساسی چک خواهد شد. معمولا تنظیم براکت ها حداکثر تا نیم ساعت به طول می انجامد.

 

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

مضرات لمینت دندان مطلبی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. استفاده از تکنیک لمینت سرامیکی باعث زیبایی هرچه بیشتر دندان ها خواهد شد. خنده زیبا باعث می شود تا اعتماد به نفس بالایی پیدا کنید. لمینت سرامیکی طبیعی دارای عوارض های شدید نیست فقط در صورت شکسته شدن باید روکش های لمینت تعویض شوند. معمولا عوارض کامپوزیت دندان بعد از روزهای بعد درمان از بین خواهد رفت. معمولا عمل ترمیم به راحتی انجام خواهد گرفت. استفاده از   باعث می شود تا لب پریدگی ها از بین بروند. عوارض کامپوزیت ونیر  با این روش ها از بین خواهند رفت. معمولا در ساختار لمینت از ذراتی به نام سرامیک استفاده می کنند. این لامینت های سرامیکی  در برابر ضربه حساسیت بالایی دارند. معمولا فرق لمینت و کامپوزیت را در مقالات خود بررسی کرده ایم. معمولا مواد لمینتی دارای سختی زیادی بوده و به راحتی دچار شکست نمی شوند.


ایجاد این لامینت روی دندان دارای مزیت های بالایی است. هزینه این درمان از دیگر روش ها بیشتر است. معمولا همگی این روش ها به اصلاح طرح لبخند مریوط می شود. هزینه بالای این ردمان بی حکمت نیست . لمینت سرامیکی طبیعی دارای بهترین روکش های ونیر است. مضرات لمینت دندان معمولا این روکش هایی که استفاده می شوند، دارای مزایا و معایب خاص خود است.

انجام لمینت دندان  مزیت های فراوانی دارد، اما در کنار این محاسن، هزینه انجام آن نسبت به سایر روش های اصلاح طرح لبخند بالاتر است. باید در نظر داشته باشید، هزینه بالا بی حکمت نیست و کیفیت بالایی به دنبال دارد.

 

لامینت های سرامیکی دندان معمولا مینای دندان ها چون عمل تراش انجام می شود روی آن ها استفاده دائم از دندان ها از بین می رود. معمولا تا اخر عمر این لامینت ها بستر مناسبی برای آن خواهد شد. این مواردی که باعث برگشت ناپذیری می شوند از بدترین عوارض کامپوزیت دندان محسوب می شود. در برابر فشارهای زیادی محافظت می کند و از رنگ و لکه های موجود در روی دندان های بیماران ایجاد می کند. معمولا عوارض کامپوزیت عد از یک هفته از بین می رود. معمولا لامینت های که استفاده می شوند، دارای درخشدگی بالایی وروی دندان ها افراد ایجاد میکند.

 در اثر برخورد این تماس هایی که دارای فشار زیادی هستند به لمینت سرامیکی دندان دچار شکستی بر اثر سختی زیاد می شوند. معمولا انواع لمینت سرامیکی را باید در سایت تخصصی ما بررسی کرد. انواع روکش های ونیر دارای کیفیت بالایی هستند. معمولا در مقابل برخورد لمینت ها به لثه ها باعث ایجاد واکنش های آلرژیکی خواهد شد. در التهاب لثه ها معمولا بعد از چهار روز این واکنش ها از بین می روند.

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

استفاده از طرح درمان ارتودنسی باعث می شود تا بر سلامت دندان های فرد تاثیر داشته و در جلوگیری از عوارض احتمالی نقش مهمی داشته باشند.

ارتودنسی دندانها باعث زیبایی و توازن بین دندان های بیماران خواهد شد.

معمولا تاثیرات ارتودنسی بر بخش هایی از صورت خواهد بود. مهمولا از بینی تا فک بالایی و دیگری بر لبخند بیمار تاثیراتی زیادی داردند.  معمولا برای ایجاد تقارن مناسب از این درمان ارتودنسی استفاده می شود. معمولا بین لب و چانه ارتباط مناسبی برقرار خواهد شد.  معمولا در همه افراد ایجاد ارتباط مناسب با استفاده از ارتودنسی میسر خواهد شد. ممکن است کنار این ارتودنسی جراحی فک انجام شود.


 

معمولا شروع ارتودنسی بهتر است که در دوران خردسالی شورع شود تا در آینده به عوارض احتمالی ناشی از درمان ارتودنسی دندان بر نخورید. در مقاله عمل بینی و ارتودنسی تمامی این اقدامات بیان شده است.

معمولا در بزرگسالی اگر در سنسن کم این درمان انجام نشود، ممکن است فرد با ناجم ارتودنسی دچار عوارض در چانه و لبها شود. شمارا به ادامه مطالب این بخش دعوت خواهیم کرد.

یکی از این عارضه ها ممکن است تفییر فرم و توازن لبها باشد. با انجام ارتودنسی دندان هماهنگی لازم برای یکپارچه سازی و برجستگی لازم برای دندان های بیماران ایجاد خواهد شد. همچنین برای رفع فرورفتگی های لازم استفاده از این طرح درمان میسر خواهد شد.

تاثیر عمل بینی بر این درمان

یکی از جراحی های محبوب در سراسر دنیا عمل بینی است. ممولا برای ایجاد زیبایی و توازن با دیگر اجزای صورت این جراحی انجام می شود. برخی علاوه بر ارتودنسی می خواهند این جراحی را نیز روی صورت خود داشه باشند. ترتیب انجام هریک از مهم ترین موارد است که باید به آن اشاره کرد. معمولا ارتودسنی سپیدنت سلامت گوارش را نیز به همراه دارد. هدف اصلی آن ترتیب درست دندان ها و زیبایی صورت خواهد بود. زیبایی از اهداف ثانویه می باشد.
جراحی بینی نیز با اهداف خاصی انجام می شود. ممکن است برخی با تصادف کردن شکستگی های موضعی در دندان های خود داشته باشند. یا برای مشکلاتی که رد  تنفس دارند، بهتر اتست از عمل بینی و ارتودنسی دندان  استفاده کنند. همانطور که در بالا اشاره شئ، ارتودنسی سپیدنت نیز هدف دومش ایجاد زیبایی است که به صورت شما خواهد داد. لازم است ابتدا ارتودنسی سپیدنت قبل از عمل بینی انجام شود تا ابتدا دندان ها جایگاه طبیعی خود را بدست آورند و چانه نیز در موقعیت درست خود قرار گیرد. ساختار صحیحی برای دندان ها با استفاده از درمان ارتودنسی ایجاد خواهد شد .

 

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

یکی از اقسام کامپوزیت دندان، کامپوزیت ای پی اس دندان است که مانند دیگر blog کامپوزیت ها دارای مزایا و معایب خود است. این نوع کامپوزیت ونیر  معمولا با تابانیدن نور به شکل خیمری روی سطح دندان قرار گرفته و با استفاده از انواج مغناطیس سفت و سخت خواهند شد.  معمولا ا زدیسک هایی برای سایندگی این خمیر کامپوزیت روی دندان ایتفاده می شود. پولیش کامپوزیت دندان در کنار خدماتی چون لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می شود. یکی از مزایای لمینت سرامیکی طبیعی این است که به خوبی قابلیت ترمیم شدگی دارند. blogکامپوزیت ای پی اس نسل جدیدی از کامپوزیت های دندان به شمار می روند.  معمولا در این نوع کامپوزیت از ذرات سرامیکی لمینت استفاده می شود. بهره گیری از این ذرات باعث ایجاد قابلیت های فراوانی شده است.


 

معمولا انواع لمینت دندان بیشتر از انواع کامپوزیت دندان دارای درخشندگی بیشتری هستند.  معمولا برای اصلاح طرح لبخند برای جلوگیری از عوارض کامپوزیت ونیر از این روش های درمانی استفاده می شود. برای پکردن فواصل بی دندان ها استفاده از انواع کامپوزیت بهتر از انواع آمالگام است. معولا استحکام کامپوزیت ونیر بیشتر از لمینت های سرامیکی است. همچنین این نوع روکش ها دارای خاصیت باق بودن بالایی هستند. ماندگاری لمینت سرامیکی نیز بالا بوده ودارای انواع لمینت سرامیکی نیز هستیم blog . حضور این ذرات سرامیکی باعث شده است تا دارای ویژگی های زیادی در این نوع روکش وجود داشته باشیم. معمولا طول عمر کامپوزیت ونیر از لمینت سرامیکی دندان نیز بالانر است. در صورت رعایت بهدشت این طول عمر بیشتر نیز خواهد شد.


 

معمولا کاشت کامپزیت ونیر روی دندان یا بهتر کاست انواع کامپوزیت دندان روی دندان باعث ایجاد رنگ پذیری بالایی می شود. استفاده از کامپوزیت ای پی اس دندان شفافیت بالایی برای دندان های بیماران ایجاد خواهد کرد. معمولا این روکش های دندانی به دندان های طبیعی بسیار نزدکی اند. قیمت این نوع کامپوزیت ونیر از مزیت های ویژه این درمان به شمار می رود. معمولا قیمت آن ها از لئمینیرز نیز کمتر است. blog معمولا بعد از شکستگی این کامپوزیت ها دارای قابلیتی هستند به ترمیمی شدگی که نیاز ندارند تعویض شوند. کامپوزیت ونیر دندان نیز دارای این خاصیت است. معمولا عمل تراش دندان در نوع کامپوزیت دندان انجام نمی شود که از ویژگی های خاص این نوع طرح درمان است. این مزیت باعث شده است تا طرفداران زیادی جذب کرده باشد. blog معمولا استفاده از روکش کامپوزیت ونیر باعث نمی شود که دندان های طبیعی کامپوزیت شوند.

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

قیمت انجام لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر از شاخص های مهم در قیاس این دو روش درمانی محسوب می شود. هزینه لمینت سرامیکی طبیعی نسبت به لمینت های کامپوزیتی بیشتر است. از مهم ترین فرق لمینت و کامپوزیت می توان به این مورد استفاده کرد. هزینه هر کدام از درمان ها بر اساس شاخص های مختلفی قابل محاسبه هستند. که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

معمولا درست کردن قالب لمینت سرامیکی دندان نسبت به ونیر های کامپوزیت بیشتر است. دلیل آن این است که نیاز بیشتری به زمان ساخت دارند. معمولا قرارگیری هر واحد لمینت روی دندان هزینهای بالغ بر پانصد هزار تومان دارد.

برای ایجاد استحکام کافی در روکش های ونیر کامپوزیت از اشعه فرابنفش استفاده می شود. هم برای ونیر پرسلین و هم برای کامپوزیت ونیر دندان این عمل میسر می شود. معمولا عمل تراش روی دندان ایجاد می شود تا روکش های ونیر به خوبی روی دندان سوار شوند.  تراش روکش های ونیر بتید به گونه ای باشد که با ضخامت دندان های طبیعی هماهنگی لازم را داشته باشد و هم زیبایی مصنوعی ایجاد نکند.

انعطاف پذیری کامپوزیت ونیر  نسبت به ونیر پرسلین بالاتر بوده و راحت تر روی دندان هذ می نشینند. معمولا روکش های کامپوزیت نهایت در دو جلسه روی دندان های بیماران قرار می گیرد.

در در اثر وارد شدن فشار زیاد که از اطراف ممکن است به ونیرهای پرسلین وارد شوند، روکش لمینت سرامیکی دچار شکست نمی شود.
 

 

معمولا ماندگاری انواع لمینت دندان حداقل ده سال و با رعایت دستورالعمل ها تا پانزده سال ادامه دارد. انواع کامپوزیت دندان معمولا عمری حداقل معادل با هفت سال و حداکثر ده سال با رعایت نکات بهداشتی دارد. نوع موادی که در ساختار کامپوزیت ها به کار می رود در مقاومت آن ها موثر است. معمولا در انواع کامپوزیت ونیر از مواد ماروفیلی و در انواع لمینت سرامیکی از ونیرهای پرسلین جهت ایجاد استحکام استفاده می کنند.

 نتیجه گرفتیم که کامپوزیت های ونیر با قیمت کمتری نسبت به ونیرهای پرسلین یا همان لمینت سرامیکی و کامپوزیتی روی دندان کاشت می شوند. استحکام روکش های  های ونیر پرسلیناز کامپوزیت دندان بیشتر است. ضخامت انواع کامپوزیت دندان در درخشش عمل کاشت روکش مهم است. این زیبایی از جلوه طبیعی دندان های بیمار کم نمی کند.


بازه زمانی لمینت های سرامیکی دندان نسبت به ونیر کامپوزیت بیشتر است. کامپوزیت ها نهایت در دو جلسه انجام شده ولی لمینت های سرامیکی نیاز به ساخت قالب درلابراتور دارند. انواع لمینت سرامیکی دندان دارای مزیت های ویژه ای برای بیماران است امیدواریم از مقاله ما لذت برده باشید. برای افزایش سرعت درمان انواع لمینت از روش های پیشرفته ای استفاده می کنند. یکی از این تکنولوژی ها کد کم است که با سیستم های کامپیوتری عمل کاشت صورت می گیرد.

 

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

درمان کامپوزیت ونیر شبیه پر کردن می باشد. پوسته های ونیر به نحوی روی دندان هم باند می شوند که عملیات برداشت بسیار سخت انجام می گیرد.

در هنگام برداشت ونیر ها از سوطح دندان ممولا عملیات برداشت انجام می گیرد. ممکن است گاهی روکش کامپوزیت ونیر شکسته یا جابه جا شود. در این صورت از روکش های جدید برای عملیات کاشت استفاده می شود. درمان لمینت سرامیکی دندان همیشه دارای مزایا نیست و ممکن است عواری هم به دنبال خودش داشته باشد. درباره انواع لمینت دندان اگر به دنبال مطالب مفیدی هستید، پیشنهاد می کنم مطالب سایت تخصصی سپیدنت را مطالعه بفرمایید.


 

بزرگ بودن به نظر رسیدن کامپوزیت روی دندان ها به دلیل ضخامت آن ها نیست چون همانطور که گفته شد، پوسته های ونیر کاملا با سط دندان هم باند می شوند. پوسته های ونیر کاملا نازک بوده و به نحوی روی دندان کاشت می شوند که دارای دقت زیادی هستند. انواع کامپوزیت ونیر  نیز همین خاصیت را دارا است. پس سوالی که اینجا پیش می آید این است که چرا وقتی روی دندان های بیماران قرار می گیرند، چرا مصنوعی به نظر می رسند. نکته مهم اینجاست که روشی که برای پولیش کامپوزیت ونیر استفاده می کنند دارای مشکل است، بنابراین به ضخامت ونیر ها ربطی ندارد. روکش های ونیر کامپوزیت باید همانند دندان های طبیعی انسان رفتار کرده و دارای شیارهایی در بافت خود باشند همچنین برجستگی هایی روی سطوح آن ها وجود داشته باشد.  

 

معمولا دو شیارهای طولی دارای سه تا برجستگی روکش های ونیر کامپوزیت قرار می دهد. عملیات کاشت روکش های ونیر به نحوی است که دارای سه شیب بندی است. به گونه ای صیقل داده می شوند تا کالا تخت عمل کنند. فرم دهی به کامپوزیت باید کاملا علمی بر اساس استانداردهای روز دنیا باشد. معمولا فرم طبیعی دندان ها برای شیب بندی استفاده شود. برای آشنایی با عوارض کامپوزیت بهتر است مقالات ما را بخوانید. برخی به دلیل ژنتیک ممکن است در هنگام خندیدن رنج ببرند. این ژنتیکی است و دندان های کج را می توان با انجام لمینت سرامیکی درست کرد و اعتماد به نفس را از این طریق بالا برد. دندان های این افراد نمایش خوبی ندارند. برای اتمام طرح لبخند بهترین روش استفاده از روش ونیر کامپوزیت است.


 

از این تکنیک انواع لمینت سرامیکی دندان در تکنیکی به نام لایه به لایه برای از ین بردن مصنوعی بودن کامپوزیت دندان استفاده می کنند. کامپوزیت ونیر دندان در انواع مختلف یک درمیان لیاه به لایه مورد استفاده قرار میگیرند.  معمولا از رنگ های تیره در نواحی طوق دار و از رنگ های شفاف در لبه های روکش استفاده می کنند. کامپوزیت اوپاک معمولا کاربرد بیشتری نسبت به دیگر گامپوزیت های دندان در عملیات کاشت دارند.

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

برای انجام ارتودنسی به روش متحرک معمولا برای جابه جا شدن دندان ها از بریس هایی ویژه استفاده می کنند. به این روش ارتودنسی متحرک گویند. زاویه هایی که برای دندان های فک بالا و پایین وجود دارد، در طرح درمان ارتودنسی از مسائل مهم به شمار می رود. مرتب کردن دندان ها بر اساس فرم طبیعی و نظم بخشیدن به آن ها اهداف اصلی ارتودنسی دندان است. بریس های ثابت برای ارتودنسی متحرک دندان  استفاده شده و در روش متحرک کاربرد ندارد. بریس هایی که در ارتودنسی متحرک استفاده می شوند، معمولا مکانیزم کاریشان به گونه ای است که باعث جابه جا شدن دندان های فک بالایی و پایینی خواهد شد.

 

باید این نکته رو اشاره کنیم که خارج شدن بریس های ارتودنسی از دندان، محدودیت داشته و زمان خاصی برای آن در نظر می گیرند. نباید به گونه ای طولانی شود تا درمان مختل شود. این نکته از موارد بسیار مهم به شمار می رود.

برای جابه جا شدن دندان های فک بالا و پایین، یک نیروی استاتیک از طرف بریس ها به فک بالا و پایین وارد شده که باعث حرکت دندان های بیماران می شود.

بریس های متجرک نسبت به روش ارتودنسی ثابت در مزیت هستند. دلیل آن این است که با جدا شدن از سطح دندان باعث تجمع باکتری در آن ناحیه نشده و بیمار می تواند بعد از مدتی بریس ها را تمیز و دندان های خود را شستشو کند.

همانطور که گفته شد در ارتودنسی دندان به روش ثابت این مزیت وجود ندارد.

 

 

همین حرکات ریز در دندان ها باعث می شود تا به فرم اولیه خود بازگردند. در انجام ارتودنسی ثابت معمولا از سیم کشی استفاده نمی کنند. این یکی دیگر از مزیت های ارتودنسی ثابت است. ممکن است بیمارانی که ارتودنسی می کنند، بعد از درمان دچار عوارض شدیدی شوند که بعد از چند روز از بین خواهد رفت.

برخی از افراد ممکن است از ظاهر ارتودنسی دندان خود ناراضی باشند. برخی از بریس ها ممکن است ظاهر نامناسبی برای دندان ها ایجاد کنند. ارتودنسی سپیدنت  با استفاده از سیم های ارتودنسی به هم متصل می شوند. ساخت این دستگاه ها در لابراتور مدت زیادی طول نمی کشد. معمولا ساخت این بریس ها به یک جلسه زمان نیاز دارد.

ساخت دستگاه های ارتودنسی متحرک در لابراتور زمان زیادی نمی برد و نصب آن ها نیز نهایت در یک جلسه انجام می شود. بیشتر ارتودنسی کودکان زمان زیادی نمی برد.مدت درمان ارتودنسی بزرگسالان بیشتر است.

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله درباره انواع کامپوزیت دندان بحث خواهیم کرد. اقسام مختلفی برای کامپوزیت ونیر دندان  وجود دارد که برای انتخاب مطلب تر بهتر است با دندانپزشک خود مشورت نمایید. ایم مشاوره پزشکی برای انتخاب انواع کامپوزیت در جلسه اول میسر خواهد شد. عوارض کامپوزیت در زیر به کامپوزیت هایی خواهیم پرداخت که در بیشتر کلینیک های زیبایی برای کاشت مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاشت کامپوزیت دندان ممکن است از مارک های مختلفی استفاده کنند که در ساختار آن ها از مواد مختلفی از جمله ماکروفیل استفاده شده است. ماکروفیل ها از نظر ابعادی کمی درشت هستند و یکی از متریالهای مهم در علم دندان به حساب می آیند. قط این دانه ها بین 10 تا 50 میکرومتر تخمین زده شده است. این نوع کامپوزیت دندان نسبت به ونیر های لمینت سرامیکی دندان دانه درشت تر هستند و با قرارگیری روی دندان کاملا واضح می باشند.

ذرات ماکروفیل نسبت به کامپوزیت هایی که امروزه دندانپزشکان برای کاشت استفاده می کنند، بزرگتر هستند. البته باید اشاره کرد هرچه اندازه دانه های روش کامپوزیت دندان بزرگتر باشند، استحکام آن ها بالاتر از روکش های لمینت سرامیکی می باشد. بزرگ بودن ماکروفیل ها باعش می شد تا عملیات کاشت سخت تر انجام شود. روکش هایی با این مواد باعث می شود تا جلوه بیشتری به دندان های بیماران داده و سطح دندان های بیماران را دستخوش تغییرات زیادی قرار دهد.

 

دومین نوع از موادی که در ساختار کامپوزیت ونیر به کار برده می شود، میکروفیل ها هستند که دارای ویژگی های خاصی نیز می باشند. از این مواد در کلینیک انجام لمینت سرامیکی بیشتر از ماکروفیل ها استفاده می شود. این نوع مواد تکنولوژی جدید تر نوع قبلی یعنی ماکروفیل ها به شمار می روند. در ده اول سال 70 میلادی وارد بازار شدند و امروزه بیشتر از ماکروفیل ها برای پولیش کاربرد دارند.

اندازه عوارض کامپوزیت معمولا کمتر از 90 نانومتر است این مواد با استفاده از رزین هایی تکمیل می شوند. در ساختار میکروفیل ها همچنین از مواد پلیمری استفاده می شود. معمولا پولیش کامپوزیت ونیر با میکروفیل ها راحت تر از ماکروفیل ها است. همچنین زیبایی آن ها نسبت به پولیش لمینت سرامیکی بیشتر است. استفاده از کامپوزیت های میکروفیل بیشتر برای دندان های جلویی بیماران به کار می رود و برای دندان های پشتی کاربرد ندارند.

کامپوزیت دندان از نوع  هیبریدی

 

بین ماکروفیل و میکروفیل یه حد وسطی به نام هیبریدی ها برای ساخت کامپوزیت ونیر وجود دارد.  این هیبریدی ها کابردهای زیادی دارند که در اینجا مطرح خواهیم کرد.درخشندگی ایجاد شده توسط هیبریدی ها بسیار بالا بوده و زیبایی دو چندانی را ایجاد می کنند. ممکن است کامپوزیت دندان ونیر با استفاده از مواد هیبریدی بعداز گذشت مدتی دچار فرسودگی در بافت شود که در اثر استهلاک در آن به وجود آمده است . برای آشنایی بیشتر به سایتتخصصی دندانپزشکی ما سر بزنید.

  • آفی شیرازی
  • ۰
  • ۰

انواع لمینت

در این مطلب قصد خواهیم داشت درباره انواع لمینت برای شما مطالبی مفید را بیان کنیم. همانطور که قبلا به آن اشاره شد، لیمنت سرامیکی دندان پوست های شفاف ونیر پرسلن هستند که با ظرافت روی دندان ها قرار گرفته و زیبایی خاصیه به صورت فرد می بخشند. یکی از اهداف انجام لمینت سرامیکی ، اصلاح طرح لبخند است که با تکنیک های خاصی انجام می شود. این روکش های ونیر ضخامت زیادی ندارند و با دقت روی دندان ها کاشت خواهند شد. با این کار جلوه خاصی به دندان ها داده می شود. 

انجام تکنیک لمینت سرامیکی
 

انواع لمینت دندان با استفاده از سیستم های مختلفی انجام می شود. یکی از آن ها، لومینیرز بوده که از روش های مدرن است. یکی از ویژگی های بارز آن ها مقاومت خوبی است که برای ونیرها ایجاد می کنند. روکش های ونیر در این سیستم همانند روش کامپوزیت ونیر دارای ضخامت کمی است. ضخامت کم آن ها سبب شده است تا عمل تراشیدن مینای دندان انجام نشود. هزینه ساخت قالب لمینت سرامیکی با این سیستم کمی بالا است. تکنیک کامپوزیت ونیر به جلسات زیادی نیاز نداشته و در یک جلسه تمام می شود.

اصلاح شده سیستم های لومینیرز، سیستم های برلیانسی هستند که این نوع ونیر ها هم نازک ساخته می شوند. لمینت برلیانس سرامیکی زیادی روی بافت خارجی دندان ها ایجاد نمی کند.  این لمینت ها نیز همانند ونیر کامپوزیت دندان بسیار شفاف بوده و درخشندگی بسیار زیبایی به دندان های بیماران می دهد.
 

لمینت های ای پی اس بسیار مدرنیته هستند، برای متناسب با فرم دندان ها، تراش داده و طول و عرض آن ها هماهنگی می شود. این لمینت با استفاده از چسب مخصوصی روی دندان های بیماران قرار می گیرد. عملیات کاشت این نوع لمینت با استفاده از مجهزترین سیستم های پزشکی انجام می گیرد.
 

نصب لمینت سرامیکی کادکام با سیستم های کامپوتری انجام می شود. همچنین برای تراش از بلوک های پیشرفته استفاده می کنند. در حدود چند ساعت به راحتی می توان از دندان های بیماران قالب را تهیه کرد. با کمک این روش، در حدود چند ساعت می توان از قالب آماده شده استفاده کرد. در روش کادکام وقتی از دندان ها اسکن گرفته می شود، این اطلاعات به کامپیوتر منتقل می شود.

روکش های این قالب به صورت مجازی طراحی شده و اطلاعات ساخت در کامپیوتر ثبت می شود. قالب های ونیر با زمان کوتاهی در انجام کامپوزیت ونیر دندان روی دندان های بیماران ساخته و پرداخته می شوند. یکی از مشخصه های مهم برای اصلاح طرح لبخند، نوع رنگی است که برای ونیرهای دندان تعیین می شود.

  • آفی شیرازی